Laporan Mesyuarat IUFC

08 February 2010

Assalamu'alaikum dan salam sejahtera.

Syukur Alhamdulillah, masih diberikan nikmat kehidupan,iman dan islam dalam diri. Selawat dan salam buat junjungan Rasulullah S.A.W.

Moleklah kiranya laporan kali ini dimulakan dengan tazkirah, sepotong ayat Al-Quran dari surah An-Nisaa ayat ke 59 :-

"Wahai orang-orang yang beriman, taatlah kamu kepada Allah dan taatlah kamu kepada Rasulullah dan kepada "Ulil-Amri" (orang-orang yang berkuasa) dari kalangan kamu. Kemudian jika kamu berbantah-bantah (berselisihan) dalam sesuatu perkara, maka hendaklah kamu mengembalikannya kepada (Kitab) Allah (Al-Quran) dan (Sunnah) RasulNya jika kamu benar beriman kepada Allah dan hari akhirat. Yang demikian adalah lebih baik (bagi kamu) dan lebih elok pula kesudahannya."

Huraian ayat : Taat kepada Allah dan Rasul tiada syarat. Taat kepada pemimpin bersyarat iaitu taat selagi tidak bercanggah dengan Allah dan Rasul.Tidak wajib taat kepada mana-mana makhluk dalam perkara melibatkan dosa. Dalam satu hadis, taat kepada raja, taat kepada Allah (taat kepada raja yang taat kepada Allah). Walaupun dipentah oleh seorang Habsyi yang kepalanya panjang atau seorang pemimpin yang cacat anggotanya, selagi tidak bertentangan dengan Islam.

Berbalik kepada laporan mesyuarat kali ini, dukacita diumumkan bahawa 3 orang pemain IUFC telah berhijrah. Antara pemain yang telah berhijrah dari IUFC ialah Wan Najmuddin, Rezal Tan dan Mayo Sapik. Wan Najmuddin keluar dari IUFC oleh kerana beliau telah berhenti dari pengajiannya di MMU demi membantu urusan perniagaan chalet bapanya di Setiu (IUFC dapat diskaun tau!). Rezal Tan pula terlalu sibuk dengan urusan sebagai Presiden SRC dan juga jawatan yang terbaru iaitu Manager UPG FC. Mayo Sapik pula telah berpindah ke MKG FC semasa January Transfer yang lalu dengan kos perpindahan yang berharga sehelai Captain Arm band. Memandangkan ketiga-tiga pemain tersebut bermain di posisi Defend Centre, IUFC mengalami masalah yang besar untuk mencari pengganti mereka. Jadi, bagi sesiapa yang berminat untuk menjadi pengganti bolehlah menyertai IUFC bermain setiap petang di padang Dahlia.

Diumumkan juga pengganti Captain IUFC untuk semester ini adalah Azri Mohamad. Semoga dengan perlantikan beliau sebagai Captain IUFC menambahkan lagi kerajinan dan kesungguhan beliau menyekat segala serangan yang dilancarkan dari pasukan lawan.

Sehubungan dengan itu, IUFC telah merancang satu perlawanan persahabatan. Maklumat perlawanan adalah seperti berikut :-

IUFC vs UPG (B) FC

Padang Dahlia

Khamis (11 Februari 2010)

4.45 Petang

Jersey Merah

Wajib RM 2 seorang (bayaran ref)

Sekian,Wassalam.


Comments

2 Responses to “Laporan Mesyuarat IUFC”
Post a Comment | Post Comments (Atom)

aie.button said...

haha beguro plak manager ni ngan aku.....tp akhirnya x sia2 armband yg aku beli dr alpha, last sem dpt gak aku pkai...kuang2...nsib korgla dpt captain pancit...ape yg penting? KERJASAME!!! salah tu bro...solat fardhu 5 waktu dan solat2 sunat lg penting!

9/2/10 1:42 AM
he11mi~ said...

ooo.ni la kapten yg gempak tu

9/2/10 7:15 AM

Post a Comment

Assalamualaikum.. sila komen secara berhemah dan disukai ramai ye.. semua da besar rasenye bole paham.. TQ~