2nd League Match: IUFC vs UPG FC

07 July 2009

Bismillah...=)

Tanggal 7 Julai 2009 membawa suatu lagi sejarah dalam penglibatan IUFC dalam arena bola sepak MMU yang dicintai ini. Pada tanggal itulah suatu perlawanan yang amat penting lagi important bagi pasukan IUFC yang telah turun menentang pasukan UPG FC buat kali ke-17 ratusnya.

tabik hormat ketika menyanyikan lagu rasmi IUFC, 'KERJEE SAME'


Pada perlawanan ini, banyak perubahan dari segala segi dapat dilihat dengan kejadian Mayo Sapik sebagai kapten pasukan IUFC. Beliau telah mendapat ilham dengan menyaksikan semangat seorang pakcik menyokong pasukan kesayangannya ketika segerombolan pemain IUFC ke stadium kubu pada sebelah malam sebelum perlawanan ini. Tahniah kepada Mayo Sapik kerana menjadikan pakcik itu idola anda!

captain mayo bersama manaf casillas


Perubahan seterusnya adalah saudara akashah telah diberi tanggungjawab menjana motivasi dan bimbingan ditepi padang merangkap jawatan MANAGER IUFC SEKETIKA setelah saudara ucop sibuk menguruskan kewangan rumahtangga beliau.oppss!hehehe

aksi separa manja akashah


Semua pemain IUFC bersiap sedia untuk memulakan perlawanan. Saudara Amiroso dengan selambenye menvolunteerkan diri untuk mengetuai laungan semangat "APA YANG PENTING? KERJESAME!!!!" dengan penuh berdedikasi. Setelah diberi penerangan tentang taktik dan 1st line-up oleh saudara akashah, pasukan IUFC yang berjersi OREN telah masuk ke padang untuk ditentang pasukan UPG FC yang berjersi putih.

muadz, ayie, shahirul & yusuf tekun mendengar amanat manager


Saudara Manaf telah diamanahkan untuk menjadi penjaga gawang manakala saudara amirul, mayo sapik, cik wan din serta shahirul ditugaskan dibahagian pertahanan IUFC. Untuk nadi tengah IUFC dianggotai oleh saudara ayie, ubi wan kenobi, zaidi, saeed dan juga Muadz manakala penyerang "lonely" diilhamkan oleh saudara yusuf. Untuk perlawanan ini, strategi 4-5-1 diguna pakai untuk mengekang kemaraan pasukan UPG FC yang dikenali ramai dengan kelajuan serta kelicikan membaca pergerakan lawan.

strategi baeek punyee..


Perlawanan dimulakan dengan tiupan wisel permulaan oleh pengadil perlawanan yang ditugaskan untuk menjaga keadilan demi kesejahteraan bersama. Pasukan IUFC memulakan serangan dari sebelah kiri namun pantas dikekang oleh pertahanan UPG FC yang begitu mencairkan hati.Bola berlegar-legar di kawasan tepi permainan pada 10 minit pertama dan kedua-dua pasukan begitu berhati-hati membuat sebarang serangan ke kubu lawan. Gol pertama pasukan IUFC hadir pada minit ke 12 perlawanan yang dijaringkan oleh saudara Saeed yang mendapat lorongan dan sokongan moral daripada saudara Zaidi. Dengan rembatan dari jarak lebih kurang 15 meter dari pintu gol telah berjaya menewaskan penjaga garisan gol UPG FC yang begitu kental mempertahankan kubu beliau. Gol tersebut disambut dengan penuh kesyukuran oleh saudara ayie dengan memeluk rakan sepasukannya iaitu saudara Yusuf dengan penuh kasih sayang. Perlawanan diteruskan dengan kedua-dua pasukan saling berbalas serangan namun berjaya ditapis oleh barisan pertahanan masing-masing sehingga ke wisel penamat separuh masa pertama.

saeed : 1st goal


sesi motivasi ketika half time


Setelah disuntik dengan kata-kata semangat oleh pengurus, pasukan IUFC masuk semula ke padang untuk mencari lagi gol. Kini pasukan IUFC telah membuat sedikit perubahan dalam merencanakan lagi gerakan-gerakan berbahaya dengan menggunakan taktik 4-4-2. Saudara Muadz digantikan dengan saudara Ijat,saudara zaidi ditukarkan dengan saudara Amiroso, saudara Abu dimasukkan mengganti saudara shahirul dan saudara yusuf digantikan dengan saudara Aswad bagi memantapkan lagi jentera IUFC. Gol kedua pasukan IUFC telah berjaya dijaringkan oleh saudara Amiroso setelah mendapat hantaran silang dari saudara yusuf dan menyebabkan saudara amiroso mudah menolak masuk bola ke gawang pihak lawan. Gol tersebut diraikan bersama dengan penuh senyuman dari pihak atasan IUFC.

amiroso : 2nd goal


Perlawanan diteruskan dengan UPG FC membuat serangan-serangan yang berbahaya namun berjaya dipatahkan oleh jentera pertahanan IUFC yang diketuai oleh saudara Najmuddin. Dalam usaha mengekang pihak lawan, saudara Ayie telah dianugerahkan kad kuning setelah dengan tidak sengaja menyelitkan kaki beliau di antara dua lutut pihak lawan. Tahniah kepada beliau kerna usaha beliau yang berbudi bahase tersebut.

gaya tak bersalah ayie


Gol ketiga perlawanan telah diilhamkan sekali lagi oleh saudara Amiroso tatkala mendapat lorongan bola dari saudara yusuf yang berjaya dikejar pantas oleh beliau untuk menguis masuk bola tersebut ke dalam tiang gol pihak lawan. Gol tersebut sedikit sebanyak menguatkan lagi semangat pasukan IUFC dalam usaha memburu lebih banyak gol namun masih menemui jalan buntu dek kerna kepintaran pihak lawan membuat perangkap Offside. Perlawanan ditamatkan tanpa pertumpahan darah dengan keputusan memihak kepada pasukan IUFC menang 3-0 menentang pasukan UPG FC.

aksi kemenangan


Antara pengajaran yang diperolehi:

1) Tekadkan semangat, kuatkan keazaman. Kita mampu mengubahnye!
2) Mantapkan lagi finishing bagi jentera serangan IUFC.
3) Jangan sesekali riak dengan keputusan ini. Mungkin ini adalah ujian Illahi untuk menguji kesetiaan kita terhadap perjuangan IUFC selama ini.
4) Fitness masih menghantui kita. Jom lari petang ni!!


Yang setia mencari bidadari itu,
kasyah.

Comments

2 Responses to “2nd League Match: IUFC vs UPG FC”
Post a Comment | Post Comments (Atom)

Anonymous said...

ui~ aie dapat hadiah kad?? rilek, satu jek tu.
ade kene bayar ke kalo dapat? tade kan? free jek kan?? hahahaha!!!

8/7/09 7:34 PM
Kasyah said...

a'ah..kad kuning free je..
kalo kad kawen kaler kuning tu lain sket ler...
hahaha!

8/7/09 7:53 PM

Post a Comment

Assalamualaikum.. sila komen secara berhemah dan disukai ramai ye.. semua da besar rasenye bole paham.. TQ~