Ulasan IUFC vs MKG Junior

20 July 2009

Bismillah...=)

oleh kerana saya kerje overtime hari ni, let cut it short k.

Satu MMU melaka dah tau yang keputusan perlawanan hari khamis lepas tidak menyebelahi IUFC yang tewas 3-2 terhadap pasukan MKG Junior. IUFC telah meleadingkan diri seramai 2-0 pada 10 minit pertama perlawanan. Namun berjaya ditumbangkan dengan defisit 3 gol daripada pasukan pihak lawan.

Berikut adalah pengajaran dan pembelajaran yang kita peroleh daripada perlawanan tersebut:

1) Jangan sesekali meluahkan perasaan marah@kecewa anda terhadap teman sepermainan. Langkah ini amatlah seharusnya dibendung demi menjaga kecomelan serta ketulusan permainan tersebut. Peringatan kepada semua pemain IUFC!TIADA LAGI ISTILAH MARAH yang patut wujud dalam setiap individu IUFC!!Jika Ingkar, buruklah mukanya diceramah oleh pihak atasan IUFC yang gila kuasa itu..huhuhu

2) Percaya kepada teman sepermainan adalah salah satu pengajaran yang kita perolehi hari tu. Lepas ni saya sebagai pemangku Manager akan sedaya upaya walaupun memang berupaya akan memberikan peluang kepada semua pemain IUFC untuk turun bersama berjuang di padang.Tiada pemain antarabangsa pun saya tidak kisah..Jika kalah pun kita-kita ni je..lebih manis kekalahan tersebut.Cuma satu yang saya minta, Tolong berjuang bermati-matian ketika diberikan peluang tersebut. dan kita perlu ingat peluang tidak datang buat kali keduanya.Ingatlah~

3) Mind setting adalah salah satu perkara yang paling harmoni ketika perlawanan berlangsung. Untuk pengetahuan teman-teman, Pasukan IUFC yang once in a time ago adalah salah satu pasukan yang tidak ingat berapa mereka telah jaringkan.Cuma lepas perlawanan baru mereka menghitung jumlah jaringan. Ape2 pun, kita mesti bubuh seramai mungkin gol ketika setiap perlawanan yang berlangsung.

4) Jika mempunyai cadangan, sila kemukakan cadangan anda sebelum perlawanan berlangsung. ini adalah perlawanan kita bersama, sesiapa pun buleh mengutarakan pandangan masing-masing.

5) IUFC ni akan mental down jika dibolosi dengan sebijik gol saja. dari mula IUFC dihidupkan sehinggalah detik ini kita masih sebegitu rupa. IUFC masih leading 2-1 tempoh hari namun kita semua mental down. peliknyeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

6) Apabila melihat bahagian pertahanan diserang tanpa segan silu oleh pihak lawan.. silalah merajinkan diri anda yang bermain di atas untuk membantu insan-insan yang kesepian dibawah itu.Mula bentuk kembali pasukan daripada bahagian bawah. Kita bermain dan melaungkan slogan kita..APE YANG PENTING???KERJESAME!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!jangan sekadar melodi indah tersebut singgah dibibir sahaja.Buktikan ia!!!!!!!!!

7) Football is a team show, not a one man show. maka dengan itu, kita berkorban bersama-sama. pahit manis bersama. susah, senang, sakit, patah kaki, patah hati, tercabut bulu kaki adalah rona-rona dan kenangan kita sepasukan yang bernama IUFC!

Pasukan kita adalah kita..tanpa kita, apalah IUFC.terpulang kepada kita untuk menyerikan majlis tersebut.


Ayuh kita berjuang menegakkan syiar Islam dan kita tunjukkan yang kita mampu setanding dengan para syuhada' lampau!



Untuk game Saje suke, sila hadirkan diri di padang pada pukul 5 petang hari kejadian. Diharapkan semua dapat memberikan kerjasama dan bawalah sepasang baju oren dan biru dan juga penutup aurat yang bersesuaian demi kebahagiaan hari muka.

Jazakallah...=)


kasyah
-perindu si wangi-

Comments

One response to “Ulasan IUFC vs MKG Junior”
Post a Comment | Post Comments (Atom)

amel said...

BETUL 3X
APE GUNE MARAH2.. KAT MEMBER SENDIRI PULAK TUH..
BEK BG SEMANGAT KAT DIE UTK TEBUS BALIK KALAU ADE SILAP, LAGI~ MEMBANTU

21/7/09 12:28 PM

Post a Comment

Assalamualaikum.. sila komen secara berhemah dan disukai ramai ye.. semua da besar rasenye bole paham.. TQ~